گروه پویا دام همگام

۱۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

چگونه انواع پودر چربی را خریداری کنیم؟

پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰ ب.ظ

قیمت عمده پودر چربی

خرید انواع پودر چربی دامی در مراکز خرید و فروش معتبر مانند نمایندگی ها، موجب می گردد مشتریان در این صنعت کم ترین هزینه را صرف نمایند، زیرا پودر چربی در این مراکز دارای قیمت دست اول و بدون واسطه هست. جایز است بدانید، کمبود انرژی در دام ها با علائمی چون افت زیاد وزن و تولید شیر همواره با کاهش تداوم شیردهی و کاهش چربی شیر به روز می کند که پودر چربی می تواند بهترین جایگزین این انرژی از دست رفته باشد. از انواع پودر چربی می توان به چربی خالص یا پالمی و چربی کلسیمی اشاره نمود که هر کدام با استاندارد ترین روش ها در بسته بندی های متنوع تولید و به بازار عرضه می گردد.

زمانی که یک دامدار یا مرغدار، تصمیم به خرید پودر چربی می نماید، سوالی در ذهنش شکل می گیرد که پودر چربی مرغوب و قیمت مناسب را از کجا خریداری کند. بهترین و بی دردسر ترین راه برای خرید عمده پودر چربی درجه یک، همان خرید اینترنتی است. امروزه انواع پودر چربی ایرانی و خارجی در بازار های اینترنتی وجود دارند. امروزه به قدری قابلیت های فروش پودر چربی و دیگر نهاده های دامی در فروشگاه های اینترنتی با سهولت انجام می شود که بسیاری از دامداری ها تمایل دارند نهاده و پودر چربی مورد نظر خود را از راه خرید اینترنتی تامین کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۰۱ ، ۱۲:۲۰
پویا همگام

بسته بندی خوراک دام و طیور

حتما به خوبی می دانید که دانه های غلات خیلی زود در معرض فاسد شدن و کپک قرار می گیرند و احتمال خراب شدن آن ها در زمان طولانی در انبار بالا است. کپک ها و باکتری ها باعث از بین رفتن خوراک دام و طیور می شوند و ارزش غذایی آن را از بین می برند. تغذیه با دان کپک زده باعث می شود که طیور در معرض مایکوتوکسین ها قرار بگیرد و دچار بیماری های جدی شود که گاه ممکن است تمامی گله را درگیر کند.

استفاده از مواد نگهدارنده در خوراک دام و طیور می تواند این مشکل را حل کند و کیفیت خوراک را در طولانی مدت حفظ نماید. برخی معتقدند که وجود نگه دارنده در خوراک دام و طیور کیفیت آن را کاهش می دهد اما اصلا اینگونه نیست. البته استفاده بی رویه از مواد نگه دارنده می تواند مشکل ساز شود اما به طور کلی مواد نگه دارنده کیفیت خوراک دام را تا حدی بالاتر می برند و این موضوع قابل توجه است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۱ ، ۱۱:۵۶
پویا همگام

نتایج تحقیقات در مورد کنسانتره دام سبک

پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹ ق.ظ

خرید بهترین کنسانتره دام در اصفهان

مطمئنا محصولی که در بازار یافت می شود، دوره های سخت تحقیق را پشت سر گذاشته است. تحقیقات و پژوهش های زیادی روی کنسانتره دام سبک صورت گرفته است و نتایج حاصله که در برخی مقالات علمی به چاپ رسیده اند، حاکی از آن است که این محصول اگر به درستی و در زمان مناسب استفاده شود، می تواند کمک زیادی به دام در مراحل مختلف بکند. پرورش دام سبک برای دامداران اهمیت زیادی دارد؛ چراکه سود زیادی از دام های سبک حاصل می شود و محصولات زیادی می توان از این دام ها تهیه نمود.
یک تحقیق که در سال 2016 در دانشگاه برلین صورت پذیرفت نشان می دهد که آن دسته از کنسانتره دام سبک که با روش های کاملا مکانیزه و با بالاترین سطح فناوری تولید شده اند، کمک زیادی به افزایش محصولات دامی در بازه زمانی کوتاه مدت می کنند. دوسال بعد یعنی در سال 2018 نیز یک تحقیق در ژاپن روی 104 راس گوسفند، دقیقا همین نتیجه را ثابت کرد. این موضوع به خوبی به ما می فهماند که تحقیقات همسو با استفاده از کنسانتره دام سبک هستند و دامداران را به استفاده از این محصول تشویق می کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۱ ، ۱۰:۱۹
پویا همگام

نکات طلایی استفاده از توکسین بایندر

خانواده‌های مختلفی از قارچ ها مانند آسپرژیلوس فوزاریوم و پنی سیلیوم، توانایی رشد بر روی علوفه و خوراک دام، طیور و آبزیان را داشته و تولید توکسین‌هایی از جمله آفلاتوکسین‌ها، زیرالنون، اکراتوکسین، فومونسین و تریکوتسن ها مانند DONو T2 توکسین می نمایند. این سموم در مقادیر بسیار اندک نیز بسیار خطرناک بوده و اثراتی همچون افزایش ضریب تبدیل، کاهش تولید، مشکلات باروری و تولید مثلی، ممانعت از سنتزپروتئین و مرگ سلولی، افزایش سلول‌های سوماتیک در شیر و آسیب شدید عصبی را در پی دارند. با توجه به این که ماده پایه در اکثر انواع توکسین بایندر زغال فعال و آلومینوسیلیکات سدیم و بخش آلی شامل دیواره سلولی مخمر است، شرایط نگه داری برای همه یکسان بوده و بسیار مهم است.

شاید حساسیت نسبت به برخی از شرایط در برخی کمتر و در برخی بیشتر باشد اما در کل باید در نگه داری این محصول دقت شود تا نهایت کارایی را در هنگام استفاده داشته باشد. به منظور افزایش توانایی توکسین بایندر توکسیت در جذب سموم، از باکتری‌ های اسید لاکتیکی با توانایی تکثیر سریع در دستگاه گوارش استفاده شده است. این باکتری‌ ها در طول رشدشان آنزیم‌ های ویژه ای تولید می‌ کنند که موجب تجزیه سموم می ‌گردد. زغال فعال باعث جذب حداکثری سموم قارچی در خوراک می‌ گردد.

https://hamgamfeed.ir/%D8%AA%D9%88%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D8%B1

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۱ ، ۱۱:۰۴
پویا همگام

نکاتی در مورد بهترین خوراک دام و طیور

دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲ ق.ظ

 

بهترین خوراک دام و طیور گوشتی می تواند شامل کنسانتره هایی باشد که برای دام پرواری تهیه و فرموله شده است. این خوراک به گونه ای فرموله شده اند که تمامی نیازهای غذایی دام را درنظر گرفته اند و میزان پروتئین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی موجود در آن ها به نسبت مناسب طراحی شده است. جیره نویسی نیاز به تخصص بالا دارد و خوراک دهی اشتباه باعث ضررهای جبران ناپذیری برای دامدار می شود. توصیه می کنیم که حتماً خوراک را از بهترین کارخانه های خوراک دام و طیور تهیه کنید.

 

استفاده از مواد نگهدارنده مناسب در بهترین خوراک دام و طیور

حتما به خوبی می دانید که دانه های غلات خیلی زود در معرض فاسد شدن و کپک قرار می گیرند و احتمال خراب شدن آن ها در زمان طولانی در انبار بالا است. کپک ها و باکتری ها باعث از بین رفتن خوراک دام و طیور می شوند و ارزش غذایی آن را از بین می برند. تغذیه با دان کپک زده باعث می شود که طیور در معرض مایکوتوکسین ها قرار بگیرد و دچار بیماری های جدی شود که گاه ممکن است تمامی گله را درگیر کند.

استفاده از مواد نگهدارنده در خوراک دام و طیور می تواند این مشکل را حل کند و کیفیت خوراک را در طولانی مدت حفظ نماید. برخی معتقدند که وجود نگه دارنده در خوراک دام و طیور کیفیت آن را کاهش می دهد اما اصلا اینگونه نیست. البته استفاده بی رویه از مواد نگه دارنده می تواند مشکل ساز شود اما به طور کلی مواد نگه دارنده کیفیت خوراک دام را تا حدی بالاتر می برند و این موضوع قابل توجه است.

 

اتصال دهنده های پلت چگونه کیفیت خوراک طیور را بهبود می بخشند؟

کیفیت خوراک دام و طیور به تجهیزات، شرایط و فرمول  پردازش خوراک بستگی دارد. قابلیت گلوله شدن مواد تشکیل دهنده خوراک از جمله عواملی است که کیفیت خوراک طیور را تحت تاثیر قرار می دهند . اتصال مواد به هم توسط چسب و یا لینکرهای طبیعی و مصنوعی صورت می گیرد و از متغیر های کلیدی در کیفیت خوراک دام و طیور هستند. از آنجا که مواد چسبنده طبیعی دارای تنوع بیشتر و اثربخشی بهتری است موجب افزایش کیفیت خوراک دام می گردد. استفاده از یک لینکر و قوام دهنده گلوله طبیعی به تولید کنندگان خوراک امکان ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در فرمولاسیون، کاهش هزینه و کیفیت بیشتر را می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۰۱ ، ۱۱:۰۲
پویا همگام

آنالیز مواد تشکیل دهنده مکمل دام و طیور

شنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵ ق.ظ

در دنیا بیش از12 هزار نوع مواد علو فه ای و جود دارد که مهم ترین آن ها در مکمل دام و طیور به شرح زیر هستند:

  • ذرت

دانه ذرت یکی از انواع دانه های غلات است که به واسطه فراوانی نشاسته درآن، ارزش غذایی نسبتاً زیادی دارد و از این رو در مکمل دام و طیور به عنوان ماده اولیه انرژی زا به مقدار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. ذرت، خوش خوراک بوده و قابلیت هضم آن بالاست و بندرت سبب ایجاد مشکلات تغذیه ای می شود. دانه ذرت برحسب گونه و ارقام، متفاوت بوده و دارای رنگ های زرد، سفید و قرمز هست که دانه زرد آن مصرف بیشتری دارد وسرشار از کارتینوئید است . ذرت بطور معمول حاوی 15 درصد رطوبت ، 7 درصد پروتئین، 5 درصد چربی و 7 درصد فیبر است. از نظر مقدار پروتئین، کلسیم و فسفر، فقیر تر ازدانه های دیگر است ولی مجموع مواد مغذی قابل هضم  آن دربین غلات بالاترین مقدار است. به همین دلیل ذرت یکی از ترکیبات مهم در انواع مکمل دام و طیور به حساب می آید.

  • جو

پس از گندم، جو متداول ترین غله، به خصوص درمناطق معتدل و سرد محسوب شده و پروتئین آن در حدود 13 در صد و فیبر آن حدود 5 درصد است. جو فاقد ویتامین A و D بوده وحدود 40 درصد مکمل دام و طیور را تشکیل می دهد. 

  • سبوس گندم

سبوس گندم بسته به نوع گندم حاوی 16 درصد پروتئین خام و 7درصد چربی و حدود 10 درصد فیبر خام هست.ارزش پروتئین سبوس بیشتر از ذرت و آرد گندم بوده ولی به پای دانه های روغنی بخصوص سویا نمی رسد. سبوس از دیگر مواد، فسفر بیشتری داشته و نسبت به انواع دیگر از نظر فسفر غنی تر است.

  • تفاله چغندر قند

غذایی حجیم و خوشمزه و ارزان است که دارای مواد قندی زیاد بوده و حدود 7 درصد پروتئین و 5  در صد چربی می باشد. از نظر کلسیم غنی و از لحاظ فسفر ضعیف تر از ذرت است.

  • کنجاله تخم پنبه

مقدار پروتئین کنجاله پنبه دانه استاندارد شده حداقل 36 درصد است. این مورد از نظر سایر مواد هم غنی است و به همین دلیل وجود آن در انواع مکمل دام و طیور اهمیت زیادی دارد. به جرئت می توان گفت که یکی از مهم ترین اجزا مکمل ها را این ماده تشکیل می دهد. در 95 درصد مکمل های موجود می توانید این ماده را بیابید که این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای آن برای پرورش و شیردهی دام است.

  • کنجاله سویا

این ماده غذایی مقام اول را از نظر پروتئین و ارزش غذایی در پروتئین های گیاهی را داراست و دارای 45 درصد پروتئین خام وحدود 3 درصد چربی هست. کنجاله سویا دارای 0/29 در صد کلسیم و 0/66 در صد فسفر می باشد. کنجاله سویا از نظر اسید آمینه متیونین فقیر است. شاید این مورد در مکمل دام و طیور بااهمیت باشد و بخش اساسی از نیاز دام را برآورده کند اما به اندازه تخم پنبه به آن بها داده نمی شود.

  • مکمل معدنی

ترکیبی از مواد معدنی است واگر چه دام به مقدار کم به آن نیازمند است اما ا گر همین مقدار کم به بدن دام نرسد، چرخه حیاتی اش را به خطر خواهد انداخت.

  • نمک

جهت تامین مواد معدنی مورد نیاز دام و همچنین تحریک اشتهای دام به کار می رود و از سنگ نمک تهیه می شود. شاید به نظر بود یا نبود این مورد اختلال زیادی ایجاد نکند اما اهمیت آن به مراتب بیشتر از آن چیزی است که تصورش را می کنید. نمک را می توان در هر مکمل دام و طیور یافت. در نشریه دام پروری فرانسه آمده است که بخش مهم از سدیم مورد نیاز بدن دام و طیور از نمک موجود در جیره تامین می شود.

  • زئولیت

درفرآیند هضم وجذب غذا و افزایش تولید، نقش آفرینی می کند.

  • اوره

به عنوان جانشین پروتئین، از مواد از ته ساده وارزان قیمت می باشد که درسیستم گوارشی گاو تبدیل به پروتئین می شود. کارشناسان معتقدند اوره وقتی موثر است که به مقدار کافی مواد نشاسته ای و مواد قندی درجیره وجود داشته باشد. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۰۱ ، ۱۱:۳۵
پویا همگام

بهترین قیمت عمده انواع پودر چربی دامی

چهارشنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۳۷ ق.ظ

خرید پودر چربی خالص در اصفهان

در صورتی که به دنبال بهترین قیمت عمده پودر چربی دامی هستید، کافیست به نمایندگی ها یا فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید تا سفارش خود را به ثبت برسانید. با توجه به اینکه نوسانات بازار قیمت پودر چربی متفاوت است، نمی توان قیمت ها را به صورت لیست شده و مطلق در اختیار مشتری قرار داد و شما در هنگام خرید پودر چربی باید بروزترین قیمت ها را جویا شوید.

در صورت خرید پودر چربی عمده با قیمت کارخانه علاوه بر اینکه از خدمات ارسال پس از فروش بهره مند خواهید شد، سود زیادی را در این صنعت کسب خواهید کرد که تمامی این عوامل منجر به تجربه ای عالی نسبت به خرید می شود. معمولا افراد برای دریافت جدیدترین اخبار در حوزه قیمت انواع پودر چربی سعی می کنند به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنند که این کار سریع ترین راه دستیابی به تمامی اطلاعات مورد نیاز است.

 

آنچه لازم است در مورد انواع پودر چربی بدانید

همانگونه که اشاره شد پودر چربی انواع مختلفی دارد که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. برخی از انواع پودر چربی برای دامداری های بزرگ مناسب تر هستند و برخی برای دامداری های کوچک تر اما به طور کلی می توان گفت که تمامی انواع پودر چربی می توانند نیازهای دام ها را تامین کنند و کمک کنند تا جیره دام ها را کنترل و مدیریت کنید. انواع پودر چربی عبارتند از:

  • پودر چربی رومی فت
  • پودر چربی برگافت
  • پودر چربی کلسیمی

گاها در دامپروری پودر چربی را به دو دسته زیر تقسیم بندی می کنند که تفاوتی با دسته بندی های قبلی ندارد.

  • پودر چربی خالص با فرایند کپسوله کردن وگرانولاسیون چربی را برای استفاده نشخوارکنندگان عبوری می کنند
  • پودر چربی کلسیمی درصد خلوص پایینی دارد و محدودیت مصرف در دام دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۱ ، ۰۹:۳۷
پویا همگام

اجزای تشکیل ‌دهنده توکسین بایندر طبیعی

دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۴ ق.ظ

خرید اینترنتی مایکوتوکسین

  • ترکیبات رسی 

این مواد به دلیل باردار بودن ساختار آن در جهت خنثی نمودن با ساختار خود با عناصر باردار ایجاد باند نموده و آن ها را از دسترس بدن خارج می کند. این مواد در توکسین بایندر با ایجاد سطح تماس فعال زیاد و ایجاد بار الکتریکی باعث جذب سموم قارچی شده و بدون جذب از دستگاه گوارش دفع می‌ گردد. همچنین ترکیبات معدنی قادرند در ساختمان سموم تغییرات یونی ایجاد کنند که بیش‌ از پیش آن ها را کارآمد می‌ سازد. نتیجه حاصله  بهبود رشد، تولید و مصرف خوراک و افزایش ضریب تبدیل ایمنی در برابر بیماری‌های میکروبی است.

  • دیواره مخمرها

می ‌توان گفت قابلیت و توان جذب جاذب ‌های آلی متفاوت با ترکیبات بنتونیتی، زئولیتی و آلومینوسیلیکاتی است. این ترکیبات مواد مغذی جیره و ریزمغذی ‌ها را به خود جذب نمی ‌کنند. با توجه ‌به ساختار مارپیچی و فنری که دارند ظرفیت جذب بالایی داشته که در مقدار کم سموم هم مؤثر واقع می ‌شوند. درکل ترکیب شیمیایی و طبیعت فیزیکی دیواره سلولی مخمر موجود در جاذب‌های آلی به علت فرایند فعال سازی که روی آن ها انجام شده نواحی بی شماری را روی سطح خود جهت جذب فیزیکی مولکول‌ های سمی قارچ‌ ها دارند. این فرایند قدرت توکسین بایندر را چندین برابر می کند.

  • کربن فعال

یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در توکسین بایندر طبیعی این مورد است. عملکرد کربن فعال جذب آفلاتوکسین‌ ها، اکراتوکسین ها و تریکوتسن ها است و نتیجه ای که به دنبال آن حاصل می شود، سلامت دستگاه گوارش، بهبود مصرف خوراک، کاهش اسهال و نکروز، کاهش ورم پستان و کاهش تلفات است.

  • اسیدهای آلی

اسیدهای آلی یا اسیدیفایرها قادرند با کاهش اسیدیته محیط شرایط را برای رشد کپک های قارچی و تولید مایکوتوکسین ها سخت تر کنند. همچنین اسیدلاکتیک نقشی در غیر فعال کردن برخی مایکوتوکسین ها دارد. عملکرد این ماده ها در توکسین بایندر به شکل کاهش رشد کپک‌ ها در خوراک، بهبود عملکرد توکسین بایندرهای رسی، تقویت دستگاه گوارش دام‌ های جوان و طیور است و کاهش ابتلا به بیماری های گوارشی را به دنبال دارد.

  • ایمونوژن ها

یکی از مهم ترین ترکیباتی است که در توکسین بایندر یافت می شود. این مواد همان گونه که از نامشان مشخص است نقش مهم در ایجاد ایمنی دارند. این ماده افزایش قدرت مقابله با بیماری ‌ها در شرایط تنش، سلامت دستگاه گوارش و کاهش تلفات را به دنبال دارد.

  • آنتی اکسیدان ‌ها
  • ترکیبات ضد التهاب و دارویی

منبع: گروه همگام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۱ ، ۰۹:۲۴
پویا همگام

کنسانتره متعادل چیست؟

يكشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۹ ق.ظ

خرید بهترین کنسانتره دام در اصفهان

برای دوران شیردهی یا رساندن دام به وزن خاص نیاز به کنسانتره متعادل هست. کنسانتره متعادل از ترکیب چند ماده خوراکی مانند جو، ذرت، کنجاله سویا، کنجاله تخم پنبه، پنبه دانه، چربی ها، مواد معدنی و ویتامین ها و سایر افزودنی ها تشکیل شده است. به طور کلی می توان گفت که کنسانتره دام از 4 منبع اصلی شامل منابع غلات مانند جو و ذرت، منابع پروتئین مانند کنجاله سویا، کنجاله کلزا، منابع ویتامین و منابع مواد معدنی تشکیل شده است که در قالب مکمل غذایی دامی عرضه می گردد.

برای پرورش دام به طور معمول بدون روند پروار، استفاده از این مورد عالی است اما اگر هدف شما پرورش دام های پرواری است و دوست دارید که تولیدات دامی خود را چندین برابر کنید، باید از کنسانتره دام سنگین استفاده کنید. نمی توان گفت که کنسانتره دام سنگین بر این مورد برتری دارد؛ چراکه هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

منبع: گروه همگام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۹:۵۹
پویا همگام

انواع کنسانتره طیور

يكشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹ ق.ظ

خرید اینترنتی کنسانتره طیور

کنسانتره طیور انواع مختلفی دارد که بر حسب نوع طیور هدف، اعم از گوشتی، تخمگذار و مادر، سن و مرحله پرورش طیور و درصد استفاده از محصول در جیره نهایی متفاوت است. مثلا کنسانتره 5 درصد جوجه های گوشتی که در مرحله استارتر به کار می رود، محصولی است که در 3 هفته اول دوره پرورش جوجه های گوشتی به مقدار 5 درصد جیره یا 50 کیلوگرم در هر تن جیره نهایی استفاده می گردد.
به عنوان مثال کنسانتره ۵ درصد جوجه های گوشتی که ترکیبات آن عبارتنداز: ذرت، کنجاله سویا، پودر ماهی، دی کلسیم فسفات، کربنات کلسیم، دی، ال- متیونین، ال – لیزین، هیدرو کلراید، مکمل معدنی – ویتامینی، مولتی آنزیم، فیتاز و آنتی اکسیدان، دارای آنالیز شیمیایی به این شرح است: انرژی متابولیسمی برای طیور 1535 کیلو کالری در کیلو گرم، پروتئین خام 27 درصد، متیونین 4 درصد، لیزین، 2 درصد کلسیم، 6 درصد و فسفر قابل جذب. برای استفاده از این کنسانتره طیور در مرحله رشد جوجه های گوشتی، سه گزینه از سوی کارخانه تولید کننده پیشنهاد شده که باید به آن ها عمل کنید.

 

کنسانتره طیور یا دان آماده
با توجه به اینکه دوره پرورش و تولید مرغان تخم گذار و طیور والد طولانی است و نیازمندی های آنان در مراحل مختلف پرورش و تولید متفاوت است و گاهی بسته به وضعیت گله، نوع مدیریت و عوامل بهداشتی و تغذیه ای، باید جیره خاصی را برای گله تدارک دید، استفاده از دان آماده برای مرغان تخم گذار و طیور والد و اجداد چندان رایج نیست و در این فارم ها، استفاده از کنسانتره طیور برای تهیه جیره نهایی رواج دارد. مثلا آنالیز شیمیایی نوعی کنسانتره 5 درصد مرغ تخمگذار بدین شرح است:

  • انرژی قابل متابولیسم Kcal/Kg 1330
  • پروتئین خام 25درصد
  • فیبر خام 3 درصد
  • متیونین 3 درصد
  • لیزین 7 درصد
  • کلسیم 7 درصد
  • فسفر قابل جذب 5 درصد

مزایای استفاده از کنسانتره طیور
مهم ترین دلیل که توصیه می شود از کنسانتره طیور استفاده کنید، مزایایی است که این محصول در اختیار شما قرار می دهد. این مزایا به شما کمک می کنند تا با سرعت بیشتری به پرورش طیور خود بپردازید و محصولات بهتر و بیشتری را هم تولید نمایید. برخی از این مزایا برای کنسانتره طیور به شرح زیر هستند:

  • تأمین بیش ترین مقدار اسیدهای آمینه به منظور جبران کمبود آن اسیدهای آمینه در مواد اولیه (به ویژه با توجه به کیفیت پایین مواد اولیه در شرایط کنونی)
  • استفاده از آنزیم های اختصاصی به منظور بیشینه کردن استفاده از مواد مغذی خوراک
  • بهبود سلامت دستگاه گوارش
  • توجه به تعادل آنیون و کاتیون جیره
  • استفاده از ترکیبات گیاهی محرک رشد و اشتها
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۰۱ ، ۱۱:۰۹
پویا همگام