گروه پویا دام همگام

نکاتی در مورد بهترین خوراک دام و طیور

دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲ ق.ظ

 

بهترین خوراک دام و طیور گوشتی می تواند شامل کنسانتره هایی باشد که برای دام پرواری تهیه و فرموله شده است. این خوراک به گونه ای فرموله شده اند که تمامی نیازهای غذایی دام را درنظر گرفته اند و میزان پروتئین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی موجود در آن ها به نسبت مناسب طراحی شده است. جیره نویسی نیاز به تخصص بالا دارد و خوراک دهی اشتباه باعث ضررهای جبران ناپذیری برای دامدار می شود. توصیه می کنیم که حتماً خوراک را از بهترین کارخانه های خوراک دام و طیور تهیه کنید.

 

استفاده از مواد نگهدارنده مناسب در بهترین خوراک دام و طیور

حتما به خوبی می دانید که دانه های غلات خیلی زود در معرض فاسد شدن و کپک قرار می گیرند و احتمال خراب شدن آن ها در زمان طولانی در انبار بالا است. کپک ها و باکتری ها باعث از بین رفتن خوراک دام و طیور می شوند و ارزش غذایی آن را از بین می برند. تغذیه با دان کپک زده باعث می شود که طیور در معرض مایکوتوکسین ها قرار بگیرد و دچار بیماری های جدی شود که گاه ممکن است تمامی گله را درگیر کند.

استفاده از مواد نگهدارنده در خوراک دام و طیور می تواند این مشکل را حل کند و کیفیت خوراک را در طولانی مدت حفظ نماید. برخی معتقدند که وجود نگه دارنده در خوراک دام و طیور کیفیت آن را کاهش می دهد اما اصلا اینگونه نیست. البته استفاده بی رویه از مواد نگه دارنده می تواند مشکل ساز شود اما به طور کلی مواد نگه دارنده کیفیت خوراک دام را تا حدی بالاتر می برند و این موضوع قابل توجه است.

 

اتصال دهنده های پلت چگونه کیفیت خوراک طیور را بهبود می بخشند؟

کیفیت خوراک دام و طیور به تجهیزات، شرایط و فرمول  پردازش خوراک بستگی دارد. قابلیت گلوله شدن مواد تشکیل دهنده خوراک از جمله عواملی است که کیفیت خوراک طیور را تحت تاثیر قرار می دهند . اتصال مواد به هم توسط چسب و یا لینکرهای طبیعی و مصنوعی صورت می گیرد و از متغیر های کلیدی در کیفیت خوراک دام و طیور هستند. از آنجا که مواد چسبنده طبیعی دارای تنوع بیشتر و اثربخشی بهتری است موجب افزایش کیفیت خوراک دام می گردد. استفاده از یک لینکر و قوام دهنده گلوله طبیعی به تولید کنندگان خوراک امکان ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در فرمولاسیون، کاهش هزینه و کیفیت بیشتر را می دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۲۰
پویا همگام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی