گروه پویا دام همگام

کنسانتره استارتر دام

چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۲۱ ق.ظ

کنسانتره استارتر نوع خاصی از کنسانتره دام است که معمولا در دوران ابتدایی زندگی به دام داده می شود. در بسیاری از مقالات علمی آمده است که بهتر است تا حدود 10 هفتگی فقط کنسانتره استارتر در اختیار گوساله قرار گیرد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که مصرف کنسانتره دام استارتر در این مدت آزاد بوده و نباید میزان آن در سطل های خوراک به مقداری باشد که بیش از یک روز در ظرف ها باقی بماند.

توصیه می شود که در 7 تا 10 روز انتهای شیرخواری، مقدار اندکی یونجه پربرگ و مرغوب خرد شده نیز به کنسانتره دام استارتری اضافه شود. در یکی تحقیقات حوزه دامداری آمده است که بهتر است در فاصله 3.5 تا 7 ماهگی یا از زمان قطع شیر تا پایان 7 ماهگی گوساله ها، مخلوطی شامل 65 درصد کنسانتره دام استارتر و 35 درصد یونجه مرغوب خرد شده تهیه شده و در اختیار دام قرار گیرد. البته بهتر است که تمامی این موارد توسط کارشناس تایید شوند. برخی از دامداری ها برای کاهش هزینه های تغذیه ای، زودتر از زمان تعیین شده به سراغ تغذیه دام ها با خوراک های جامد می روند. مصرف خوراک های جامد بویژه بصورت پلت، باعث شکل گیری جمعیت میکروبی و تخمیر در شکمبه می شود و ممکن است دام در آینده با برخی از مشکلات مواجه شود.

گروه همگام در زمینه کنسانتره دام و طیور محصولات با کیفیت ارائه می دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۱۲
پویا همگام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی