گروه پویا دام همگام

ترکیبات موجود در توکسین بایندرها

شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۴۰ ب.ظ

ترکیبات توکسین بایندر

قدرت اصلی توکسین بایندر ها در ترکیبات آنها خلاصه می شود. به همین دلیل فراوری ترکیبات اولیه اهمیت زیادی دارد. به طور معمول توکسین بایندر عمدتا ترکیبات معدنی با خاصیت لایه ای و قطبی هست. این لایه ای و قطبی بودن سبب می شود تا جذب آن ها توسط بدن موجود زنده محدود شود. اگر بخواهیم عمده ترکیبات توکسین بایندر را برشماریم باید به موارد زیر اشاره کنیم. 

  • آلومینوسیلیکات ها

واحد ساختاری پایه کانی ‌های رسی سیلیکات از ترکیب ورقه ‌های چهار وجهی سیلیسی و هشت‌ وجهی آلومینیومی، هر دو با گروه‌ های اکسیژن و هیدروکسیل تشکیل شده است. این ترکیب با اتصال سموم از جذب آن ها جلوگیری می کند. این ترکیب را در اکثر توکسین بایندر های صنعتی می توانیم بیابیم. استفاده از این ترکیب نسبت به سایر ترکیبات محدود شده است.

  • تکنوسیلیکات ها

یک سطح اتصال بزرگ و خاص را ارائه می دهند، اما همچنین اندازه، شکل و بار انتخابی را ارائه می دهند که به همین دلیل با غربال های مولکولی مقایسه شده اند. استفاده از این ماده می تواند در اثرگذاری بیشتر توکسین بایندر موثر باشد. چرا که در pH پایین تر آن ها قابلیت بیشتری در جذب سموم دارند. استفاده از ماده در توکسین بایندر به شدت کمک است و استفاده زیاد از آن سبب آلودگی های بیولوژیکی خاک می شود. مزایا و معایب این ماده در تعادل هستند اما به دلیل قدرت بالایی که این مورد در جذب سموم دارد، همچنان در تولید توکسین بایندر ها مورد توجه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی