گروه پویا دام همگام

علت استفاده پودر چربی دامی چیست؟

دوشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹ ب.ظ

فواید پودر چربی دامی

تحقیقات و پژوهش های متعدد نشان می دهد که چربی می تواند از مهمترین عوامل تغذیه ای موثر بر رشد و تولید گاوهای شیرده باشد. انرژی ناکافی مصرفی در گاوها در ابتدای دوران شیردهی عملکرد تولیدی آن ها را کاهش می دهد. زمانی که دام با منابع کم انرژی تغذیه شوند، دیر به سن بلوغ جنسی و شیردهی می رسند. وقتی مواد غذایی مصرفی نتوانند نیازهای مهم و اساسی غذایی افزایش یافته به منظور تولید شیر را برطرف سازد، تعادل منفی انرژی اتفاق و در این شرایط نیاز انرژی به طور ناقص و از طریق متابولیسم ذخایر موجود در بدن برطرف می شود که این امر به نوبه خود باعث کاهش وزن بدن می گردد.

یکی از روش های رسیدن به تراکم حداکثری انرژی در جیره غذایی اضافه کردن پودر چربی دامی است. پودر چربی دامی خالص با دارا بودن بالاترین اسید چرب به عنوان قابل جذب ترین و مهم ترین اسید چرب در جیره دام می تواند انرژی مورد نیاز را تامین کند. این ویژگی مهم ترین دلیلی است که به خوبی علت تمایل دامداران به استفاده از پودر چربی دامی را توجه می کند. اگر شما هم دامدار هستید توصیه می کنیم که از این محصول استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی