گروه پویا دام همگام

مزایای مکمل طیور در خوراک پرندگان چیست؟

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۰، ۰۱:۴۶ ب.ظ

فواید مهم مکمل های خوراک طیور که باید به آنها توجه داشت، به این صورت فهرست شده است:

  • افزایش کیفیت تولید

توزیع کنندگان مکمل های خوراک طیور پیشنهاد می کنند که کنترل کلسیم، پروتئین و چربی در خوراک طیور، کلید افزایش کیفیت تولید محسوب می شود. ممکن است بدن پرندگانی که در سال های اول رشد هستند از نظر کلسیم با کمبود مواجه باشد، که در این صورت، مکمل ها می تواند این کمبود را برطرف کند.

  • بهبود مدت زمان تخمگذاری

یک خوراک با کیفیت، راه حل مناسبی برای بهبود مدت زمان تخمگذاری طیور است. هنگامی که بدن آنها مواد غذایی مناسب را دریافت نکند، مدت زمان تخمگذاری آنها مختل می شود. پرورش دهندگان می توانند با متعادل نگه داشتن غذای معمولی طیور، با استفاده از مواد مغذی، به سلامت جوجه های طیور کمک کنند. اگر می خواهید بهترین مکمل طیور را بخرید، حتماً با یک تامین کننده مشورت کنید تا نوع مکمل های غذایی مناسب جوجه ها یا سایر پرندگانی را که پرورش می دهید، به شما راهنمایی کنند.

  • سلامت و فعالیت بهتر طیور

پرندگان باید در هر مرحله از زندگی خود، سالم و فعال باشند، از جوجه ریزی گرفته تا دوره رشد، یا قادر دوره تولید مثل، باید سالم باشند. در این شرایط است که می توان مطمئن بود محصولات فرعی با کیفیت مانند تخم مرغ، گوشت و پر، سالم تر و پربارتر است؛ همچنین تغذیه سالم (چه با خوراک سالم و چه با مکمل طیور)، طول عمر طیور را بهبود می بخشد و از بیماری ها جلوگیری می کند. مکمل‌ های خوراک طیور با توجه به تغییرات بدن و تغییر محیط، پارامترهایی مانند رشد و تکامل را تحریک می ‌کنند. این خوراک، نه تنها از بیماری های فصلی در طیور جلوگیری می کنند، بلکه متابولیسم و عملکرد بدن پرندگان را نیز بهبود می بخشند تا آنها را فعال تر نگه دارند.

  • افزایش مقاومت طیور در برابر انگل ها

برخی از طیور مانند جوجه ها، اردک و غاز، کاملاً مستعد ابتلا به انگل هستند. افزودن مکمل‌ های ضد استرس، سرشار از پتاسیم، ویتامین ‌ها و مواد معدنی از فعالیت میکروب ‌های مضر موجود در روده جلوگیری می ‌کند. این مکمل ها همچنین به جلوگیری از بیماری های باکتریایی در جوجه ها و پرنده غاز کمک می کند.

  • افزایش سلامت استخوان ها

فسفر اساساً برای جوجه ها ضروری است؛ فسفر، به تجزیه کلسیم کمک می کند تا توسط بدن آنها جذب شود. بنابراین، به نوعی از غذای طیور نیاز دارید که مقادیر مساوی فسفر را نیز تأمین کند. علاوه بر این، مواد مبتنی بر چربی، منابعی مانند سویا یا چربی حیوانی نیز اجزای ضروری هستند که رشد طیور را افزایش می دهند. برای خرید مکمل دام و طیور می توانید با یک کارشناس در این زمینه مشورت کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی